Bloggen vår!

Velkommen til Annikken og Kazan sin blogg!
Her vil det komme litt info om treninger, konkurranser og litt generelt om hva som skjer! Vi trener jo både agility, lydighet og går diverse andre kurs, men det er agility som er hovedfokus! :) Vi går nå i klasse 3 i hopp og agility!

fredag 27. mars 2009

Treninger

Vi har jo vært på noen treninger, og de har vært både veldig bra, og veldig dårlig..

Første trening med Jenni og Tone.. Banen ser dere her:




Jeg hadde jo hatt en så fin trening sist - UTEN STRESS!, så jeg hadde dette i friskt minne.. Men de som sier at man begynner der man sluttet sist, de tar feil!! Masse stress var det, og jeg syns svingen fra 2 til 3 kunne blitt bedre, så jeg gikk inn å jobbet denne litt for seg selv.



Etter slalomen fikk jeg en bedre sving om jeg var med han og la ut en sving, enn om jeg var på andre siden og tok han i mot. Men vi trente på det, og tok det litt for seg selv, men han begynner å lese det bra! :) 10-11-12-13, ble litt stress.. Jeg blir litt stresset selv, og holder ikke fokus på det jeg måtte, men vi fikk det til veldig bra til slutt da! :) Alt-i-alt en bra trening, og vi løste problemene til slutt, og det er jo det som er viktig på trening. Å få det til..



Vår på trening med Jan Tore en dag også, og da gikk vi denne banen:

Hvit bane: Denne gikk veldig bra, men jeg var fast bestemt på å ta blindcross mellom 16 og 17, 17 og 18, og 18 og 19. Dette måtte jeg virkelig jobbe med, hvis ikke, så kræsjer jeg, eller så får jeg han ikke over begge hinderene. Jeg prøvde å ligge bak også, men følte at jeg da ble stående stille, og det gikk ikke like fort! Så det funket veldig bra til slutt! :)

Sort bane: Dette ble en veldig bra start, men fra 7 til 8 fikk jeg en veldig stor sving, som jeg måtte jobbe litt med.. Ellers gikk banen veldig bra! ;) Så er veldig fornøyd med denne treningen, han var veldig på meg!

Var i går på trening med Jan Egil, Jan Tore, Tone, Jenni og Øystein.. Jan Egil hadde med en VM-bane, og det sier vel litt.. Kazan forsvinner inn i feil tunnel-inngang, gang på gang! Og jeg var ikke helt i humør, så jeg ble så forbannet! Men etter masse jobb, med en veksling jeg følte jeg skulle klare, kommer det plutselig ett tips om en heeelt annen veksling, som funket såå bra med en gang! Hvorfor sa ingen det før?! :) Vel, det endte jo bra igjen! :)

Ingen kommentarer: