Bloggen vår!

Velkommen til Annikken og Kazan sin blogg!
Her vil det komme litt info om treninger, konkurranser og litt generelt om hva som skjer! Vi trener jo både agility, lydighet og går diverse andre kurs, men det er agility som er hovedfokus! :) Vi går nå i klasse 3 i hopp og agility!

onsdag 8. april 2009

Trening

Vi har vært på trening, og gått en bane som Jan Egil fant på VM-dommer Alff sin web-side. Jeg syns personlig den var veldig fin, og en bane for meg og Kazan! :)


Jeg var veldig bevisst på at svingen fra 2 til 3 kunne bli ukontrollert, så jeg jobbet den litt for seg selv først.. Det ble veldig bra! Fin sving fra 4-5, men 5-6 tok jeg ett foranbytte, noe som ikke var det beste, for da kom han bak nr 6. Tok i stedet en blindcross, og løp i en ganske stor bue selv, da ble det veldig bra, og svingen fra 6-7 ble kjempefin! :) 8-9 ble ganske stor, men jeg prøvde å løpe litt lenger opp og legge den ut, og den ble bedre, men det er forsåvidt greit, da får jeg forsprang opp til hinder 10. Her tar jeg han til venstre, i stedet for til høyre, som tegningen viser. Jeg prøvde begge deler, men å ta han til venstre funket mye bedre, jeg fikk da en MYE bedre sving fra 10-11 og 11-12. "Rundt"-kommandoen begynner å bli bra, så han søkte rundt begge hindrene selv, og inn i tunnellen og inn i slalomen gikk veldig bra! Jeg hadde ikke briefet hinder 19, så jeg tok møne og hinder 20. Er utrolig fornøyd med treningen! :) Han var utrolig fin! :D

Gleder meg til hver trening nå, endelig begynner motivasjonen å krabbe oppover igjen! :D

Ingen kommentarer: