Bloggen vår!

Velkommen til Annikken og Kazan sin blogg!
Her vil det komme litt info om treninger, konkurranser og litt generelt om hva som skjer! Vi trener jo både agility, lydighet og går diverse andre kurs, men det er agility som er hovedfokus! :) Vi går nå i klasse 3 i hopp og agility!

mandag 10. mars 2008

Uoffisielt stevne Stovner 9. mars - Vintercup del 1

Stovner hundeklubb arrangerte uoffisielt agilitystevne den 9. mars, med dommer Jan Egil Eide, og siden jeg er medlem i Stovner, måtte vi møte klokken 9, selvom vi ikke hadde oppmøte før 11..
De første timene satt jeg som banemannskap i klasse 1, liten, mellom og stor. Jeg må si dette ikke var den letteste banen, men det var mye morsomt og se! :)
Så var det på tide med klasse 2, og der begynte vi med stor, og da var det min tur..
Jeg trener jo med Jan Egil, så jeg vet jo hva slags baner han kan sette, og noen av disse er ikke veldig lette, men denne banen var ikke så ille som forventet.
På briefingen hadde jeg planlagt å gå inn og trene felt, og virkelig poengtere at han ikke får hoppe av feltet, selvom det er konkurranse. Og hinder nummer 3 var stigen, så da fikk vi en tidlig disk:) Han hoppet av feltet som om han ikke visste bedre, og dermed disket jeg meg selv, ved å ta han tilbake! Videre var det en ganske vanskelig sving mellom to hinder, for så å få en vanskelig inngang til slalomen hvis jeg ikke fikk til å legge ut svingen der, ved å sende han skjevt over hinderet. Dette gikk overraskende bra, men jeg kunne nok løpt litt fortere for å legge ut enda litt til. Resten av banen gikk også veldig bra, og jeg fikk trent vippe-og-mønefelt, noe som gikk utrolig bra, og jeg holdt han der noen sekunder ekstra, kun for å understreke litt for han.

Jeg syns vi begynner å få bedre kontakt, og han har faktisk jobbet veldig bra, bortsett fra at han hoppet av feltet på stigen! :)

Så var det på tide med Åpen Hopp!

Her var det en veldig fin bane, men med en vanskelig start, som jeg var usikker på hvordan jeg skulle løse, valgte jeg en løsning jeg visste ikke var den letteste for oss, og det jeg skulle gjøre, nemlig vente med å bevege meg til jeg fikk kontakt med han, da han skulle til høyre og inn i en tunell, og ikke rett frem over et hinder! Dessverre beveget jeg meg litt for tidlig, og sendte han dermed over hinderet. Jeg skulle nok valgt en annen løsning, ved å stå å ta han i mot, men jeg måtte jo prøve, og det er veldig greit å få bekreftet at vi ikke er så gode på dette, og at vi må trene mer! :) Resten av banen gikk som en drøm, og jeg tok sjansen på å prøve litt nytt, blandt annet blind-cross, og dette gikk utrolig bra:)

Så jeg er egentlig veldig fornøyd med dagen, selvom ikke resultatene ble noen suksess! :)

Ingen kommentarer: