Bloggen vår!

Velkommen til Annikken og Kazan sin blogg!
Her vil det komme litt info om treninger, konkurranser og litt generelt om hva som skjer! Vi trener jo både agility, lydighet og går diverse andre kurs, men det er agility som er hovedfokus! :) Vi går nå i klasse 3 i hopp og agility!

mandag 21. desember 2009

Ambivalent.....

Julen nærmer seg jo med stormskritt! Og jeg ser på forskjellige blogger og facebook, at mange har julestemning.. Jeg ble i går sittende å reflektere litt over dette.. Julestemning.. Jeg er jo kjent for å være sær, og i denne sammenheng er det intet unntak.. Julen for meg, er litt ambivalent.. Jeg syns det er veldig hyggelig å se familie og slike ting, men samtidig føler jeg det er påtvunget glede, som ikke er like hyggelig som ekte glede.. Og maten.. Ribbe, julepølse og fett - kjenner jeg får gåsehud på ryggen.. Jul i fjor husker jeg godt, da dro jeg til New Zealand for å besøke min kreftsyke tante, som vi visste kom til å dø.. Besøket var veldig hyggelig, samtidig som det var veldig trist.. Så ambivalens er ordet - og følelsen.. Julen i år ble ikke noe bedre... Farmor døde fredag 18.desember, og hun skulle feire julen sammen med oss - noe jeg gledet meg veldig til.. Så julen blir ikke så hyggelig som man håpet i år heller... Jeg sitter nå her, 21. desember, jeg har ikke kjøpt noen gaver, jeg har absolutt ikke julestemning, gleder meg til å være sammen med pappa, men savner farmor... Så for meg er det - Ambivalent...


Men en gledelig nyhet - oppi all sorgen - finnes det.. Da ting ikke er 100% sikkert enda, har jeg ikke tenkt å skrive så mye om det.. Det handler om hund, og det skjer i februar.. Nærmere bestemt 10.februar..

2 kommentarer:

HeleneAce sa...

Trist å høre om farmoren din, Anniken. Er sikker på at hun er med dere på julaften, om ikke annet enn i ånden. Det kommer heldigvis bedre dager, og jeg krysser fingrene for at ting snart er 100% sikkert :)

Helene

Annikken sa...

Tusen takk, Helene! :) Veldig hyggelig med så fine ord! :)