Bloggen vår!

Velkommen til Annikken og Kazan sin blogg!
Her vil det komme litt info om treninger, konkurranser og litt generelt om hva som skjer! Vi trener jo både agility, lydighet og går diverse andre kurs, men det er agility som er hovedfokus! :) Vi går nå i klasse 3 i hopp og agility!

mandag 12. januar 2009

Fritrening 11.Januar!

Jeg, Tone og Jan Tore dro for å få til en trening i går, og det ble masse bra, og noe ikke fullt så bra! :P

Vi prøvde oss på en bane fra MyDog i fjor. Legger ut banen her:)

Syns dette var en bane som vi kanskje kunne like, og det må jeg si vi gjorde også! :)

Starten ble veldig bra, og feltene og slalominngangen satt! :) Etter slalomen fikk han en stor sving mellom 5 og 6. Prøvde derfor å følge han helt opp, og legge ut svingen, for deretter å veksle bak han mellom 6 og 7.. Dette funket veldig bra, og farten ble veldig bra! :) Møne-feltet satt som bare det! :) Prøvde også å få en litt kortere sving etter lengden, og første gangen gikk det ikke, men etter det satt det veldig bra!:) Prøvde å ta blindcross etter vippa, og sende han inn i tunellen, men første gangen hoppet han bare over stigen. Neste gang gikk han inn i tunellen, men tok hinderet rett frem.. Her begynte det å koke over for han!.. Fikk Jan Tore til å stå bak hinderet, slik at han ikke fikk hoppet det, men med en gang han flyttet seg, hoppet han der igjen! :( Så litt av de gamle tendensene blomstre igjen!!

Etter en time-out prøvde jeg å sette han igjen etter vippa, og stå på andre siden av tunellen, for å få en mestring på det, for jeg mistet motivasjonen veldig.. Det gikk flott! Prøvde så hele banen, og da kom han ihvertfall til meg, men med en stoooor sving! :P Tenkte jeg måtte rose og lagre den, så vi avsluttet med den..:) Så gikk Tone og Jan Tore noen runder før oss igjen.. Tone gikk jo feilfritt!!! Og hun som gruer seg til å debutere!! HAHAHA!! :p

Neste runde prøvde jeg å være mellom møne og tunellen når han var på vippa, og da fikk jeg ett lite forsprang, og han kom rett til meg, og fikk en veldig fin sving! :) Etter hjulet ble svingen også veldig bra! :)

Alt i alt en kjempebra trening!! :D:D Tro Kazan sklei i banen og slo albuen sin, for det så ut som han haltet på høyre framben etter trening!... Alltid skal det være noe!! :( Ser ut til at den er bedre i dag da, så vi får se:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så flott at du legger ut banetegning i bloggen din.