Bloggen vår!

Velkommen til Annikken og Kazan sin blogg!
Her vil det komme litt info om treninger, konkurranser og litt generelt om hva som skjer! Vi trener jo både agility, lydighet og går diverse andre kurs, men det er agility som er hovedfokus! :) Vi går nå i klasse 3 i hopp og agility!

onsdag 3. juni 2009

Spennende..

Jeg sitter å leser litt blogger på nettet.. Og jeg kom over en som var skikkelig, SKIKKELIG bra! Susan Garrett sin blogg! Jeg syns den var helt fenomenal! :) Hun snakker om "Buck Fever".. Les den selv: http://susangarrett.wordpress.com/

Jeg skal helt klart prøve det, da jeg virkelig kjenner meg igjen! :)
Men det ligger jo noe i uttrykket: "You have to pass failure on your way to success"..

Over til helgen.. Oslo Hundeshow.. Varmt! Virkelig varmt! 27 grader, og blå himmel! Herlig, spør du meg! :) Selve agility'en er jeg også ganske fornøyd med! Jeg hadde flere mål for helgen.. Det første var FELT!! Jeg har en hund som tar hele hånden, om han først får lillefingeren.. Så fredag disket jeg meg selv på stige-feltet.. Han stoppet, men på feil sted.. Vi trener to på-to av.. Ikke alle 4 av.. Men dette var tydeligvis en god investering, for han stoppet resten av helgen.. Jeg merket av jeg ble lettere truffet av "Buck Fever".. Noe jeg klarte å legge bak meg, takket være tanken om at jeg skulle diske meg! Hmmm.. Det hørtes jo helt feil ut.. Men sånn var det.. Fokuset lå veldig på at jeg skal gjøre jobben min med feltene, dermed slappet jeg litt mer av.. Jeg vet hva jeg skal gjøre!

Neste mål.. Kontakt.. Å ikke tillate Kazan å "stikke fra meg"... Ikke bestemme selv hvor han skal.. Fredagen var han sånn.. Alle løp.. Slitsomt!! Så jeg måtte korrigere.. Igjen og igjen.. Og igjen.. Tydeligvis var dette også en investering, for han var ikke sånn resten av helgen heller.. Men det er nok dette som gjør meg mest nervøs. At jeg ikke vet hvor jeg har han, ikke vet hvordan jeg skal handle han, og ikke hva jeg kan forvente.. Jeg skulle virkelig ønske han var mer stabil! At jeg visste ihvertfall sånn nogenlunde hva jeg kan forvente.. Men sånn er det ikke, enn så lenge ihvertfall..

Noen store resultater ble det ikke, men det er helt okei.. Jeg er, i det store og det hele, veldig førnøyd med at jeg har klart å jobbe med målene mine i helgen.. :) Riv har det blitt en del av.. Noen av de var helt klart mine feil, mens noen er nok slurv.. Jeg valgte å ikke henge meg opp i de i første omgang.. :) Jeg klarte målene mine, og riv er ikke noe jeg har hatt så stor fokus på..

Takk for en flott helg, sammen med de beste; TeamSpirit! :D Jeg er så glad jeg har dere! :)
Store gratulasjoner til Tone og Jenni, som virkelig har prestert godt i helgen!:)

Nye bilder kommer forhåpentligvis snart også! :D

-*Annikken

Ingen kommentarer: