Bloggen vår!

Velkommen til Annikken og Kazan sin blogg!
Her vil det komme litt info om treninger, konkurranser og litt generelt om hva som skjer! Vi trener jo både agility, lydighet og går diverse andre kurs, men det er agility som er hovedfokus! :) Vi går nå i klasse 3 i hopp og agility!

mandag 27. april 2009

For en helg!

Vi har vært på stevne i Sande, og for en helg det ble! Ikke bare for min del, men for alle treningskamerater også! :D
Tone var jo først ut, og med sin debut etter skade, må jeg si det gikk flott! Hun har sanket 2 opprykk i helgen, 1 i hopp, og 1 i ag, og hun har jo 1 i ag fra før, så nå er det ikke lenge til hun er i klasse 2, håper jeg ( det er jo så tidlig å stå opp!) :) Hun debuterte på lag også, og tror du ikke dama gikk feilfritt?! Jooooda!:D Hun vant også hoppen med kun 1 riv! Og tiden: 5 sekunder før nr 2, og 4.54 meter per sekund.. Utrolig! :D Gratulerer Tone! :) Dette blir kjempebra!

Så Irene, vår stolte oppdretter! Vant hopp 3 stor, kun med noen få tidsfeil, og eneste uten banefeil! :D I tillegg til dette, ble hun NORGES FØRSTE RALLY-LYDIGHETS CHAMPION!! :D Vi bøyer oss i støvet Irene! Det var helt rått! :D

Så var det meg og Kazan.. I hopp3 på lørdag fikk vi bestetid i klassen, og eneste uten tidsfeil.. Men det hjelper jo lite, når man har 2 riv.. Uansett, jeg er veldig fornøyd med at han fulgte meg så utrolig bra, og de rivene velger jeg å ikke bry meg om.. Enda.. :) Dette løpet ga meg ett sjokk, da jeg ikke trodde mine egne øyne.. Så nå vet vi at vi KAN komme dit.. Det er langt igjen, men vi kommer dit.. Med motivasjon og trening!

Ag3.. Disk! Rett og slett ikke bra! :) Men.. Jeg må si jeg uansett hadde en god følelse, siden han ikke er den hunden han en gang var.. Han er med meg, og jeg føler at NÅ kan vi begynne.. Eneste jeg kan si er at feltene mine har blitt noe tynne, etter senkveld duellen:P Men sånn er det, og vi vet hva vi skal terpe ekstra på nå:)

Lag... Hehe.. Vi gikk lag for Urskauen på lørdag, da Hazel ble halt, og jeg var ikke satt opp på lag for Stovner.. Så de kan skylde seg selv!:) Ikke noen bra løp på laget, så vi kunne le og kose oss litt for at det ikke går like bra! Tenk, jeg er ikke skuffet eller noenting for dette.. Vi kom igjennom, med 10 feil, og dette var mine feil.. Ikke en bane jeg taklet, grunnet dårlig handling, rett og slett:)

Hopp3 søndag.. Kom vel igjennom med 10 feil her også... Og igjen ett løp hvor jeg rotet.. En bane hvor man skulle sende fra seg-trekke til seg-sende fra seg-trekke til seg.. Og da blir svingene store, og jeg blir litt hysterisk.. Hehe:) Så at vi kom gjennom, og at han fulgte meg, syns jeg er det beste..

Ag3 søndag.. Jeg holdt han lenge på feltene, fordi jeg hadde gårsdagens felter i friskt minne.. Men jaggu kom vi oss feilfritt igjennom, og kom på en 3. plass! Kun slått av Eddie og Ann Karin.. Ann Karin tok certet denne gangen, gratulerer med det! :) Neste gang er det vår tur:)

En veldig innholdsrik helg, og ekstra takk til Tone og Urskauen-gjengen for en veldig hyggelig og morsom helg!:)
Nå ser vi fremover til Moss 1. mai! :)

3 kommentarer:

Jan Egil sa...

forventer skjerping på lag på fredag...

Annikken sa...

Skjerpings, som ikke gå feilfritt, elller skjerping, som ikke å gå dårlig? :)

BeateH sa...

Gratulerer med 3. plass og beste tid. Blir spennende å se Kazan på Senkveld på fredag :-)